Upíri žijú medzi nami...
Upíri žijú medzi nami
Ľudské bytosti pijúce krv. Sú tajomné, fascinujúce, hrôzostrašné
Legendy o ich krvilačnom vyčíňaní pretrvali stáročia. Upíri nie sú však iba prízrakmi dávnej minulosti - žijú medzi nami aj dnes. Vytvárajú záujmové spoločenstvá, vydávajú časopisy s návodmi, ako púšťať žilou, majú vlastné internetové stránky.
Legendy o ich krvilačnom vyčíňaní pretrvali stáročia. Upíri nie sú však iba prízrakmi dávnej minulosti - žijú medzi nami aj dnes. Vytvárajú záujmové spoločenstvá, vydávajú časopisy s návodmi, ako púšťať žilou, majú vlastné internetové stránky aj zásielkový katalóg Záhrobie, ktorý ponúka „všetko, čo súčasný upír potrebuje“. Traduje sa, že vampírmi sa stávajú hriešnici, samovrahovia, čarodejníci, alkoholici, deti, ktoré sa narodili so špicatými dlhými zubami, obete nevyjasnených vrážd a mŕtvoly, ktoré neboli kresťansky pochované. Na to, aby bol človek upírom, však nemusí najprv zomrieť. Dnešní vampíri majú s grófom Drakulom totiž len málo spoločné. Chodievajú do práce, nakupujú v supermarketoch, vystupujú v televíznych šou. Pestovanie upírskej tradície je pre nich skôr hrou či formou protestu proti stavu spoločnosti. Napriek tomu sa ľudia v rôznych kútoch sveta stále stretávajú s nevysvetliteľnými záhadami, ktoré pripisujú práve temným uctievačom noci. Tým ozajstným...
„Krv mi dáva silu. Som upír a moji priatelia to vedia. Dovolia mi, aby som sa z nich napil. Nepotrebujem veľa, stačí, ak si na tele urobia malú reznú ranu. Nikomu neubližujem,“ tvrdí 23-ročný Robert - hosť nemeckej talkšou. Niektorí diváci neveriacky krútia hlavou, iní sa smejú. Je ťažké uveriť, že vychudnutý mladík s bledou pleťou, výrazným mejkapom a čiernym plášťom je vampír. On je o tom presvedčený. Rovnako ako 19-ročná Jessica, Američanka, ktorá prišla do televízie porozprávať o svojom upírskom spôsobe života. Celý jej byt je zariadený v čiernej farbe, nechýba v ňom ani truhla. „Občas v nej spávam,“ vyhlási a veľavýznamne sa usmeje. Odhalí pri tom do špica zbrúsené očné zuby. Nie sú dielom temných síl, o ich vampírsky výzor sa postaral zubár.
Pochutnáva si na zvieratách
Doktor Stephan Kaplan, známy prenasledovateľ upírov, je presvedčený, že po svete chodí asi 1000 ľudských vampírov. Spolu s malou skupinou svojich nasledovníkov cestuje po krajinách a zbiera informácie súvisiace s krvilačnými tvormi. „Stretol som viaceré takéto bytosti. Sú inteligentné, vynaliezavé a na rozdiel od dávnych povier nezľaknú sa cesnaku ani svätenej vody. Žijú medzi nami, jediné, v čo môžeme dúfať, je, že nakoniec všetko zlé a temné prehluší záblesk svetla - a my sa ich zbavíme navždy...“ Upíri si zatiaľ veselo chodia po svete a hľadajú svoje obete. Nemusia nimi byť práve ľudia, uspokoja sa aj so zvieratami. Podobne ako 53-ročný Moskovčan Vasilij Gembitiskij. Neznáša slnko, von vychádza iba v noci, alebo keď je obloha zatiahnutá mračnami, kožu má posiatu nehojacimi sa vriedkami a už roky si pochutnáva na krvi. Lekári zistili, že trpí zvláštnou chorobou - porfýriou. Jej príčinou je zlá látková výmena v krvi. Pacienti s touto poruchou neznášajú slnečné žiarenie. „Raz sa ma sused spýtal, či by som mu nepomohol pri porážke prasiat. Keď som uvidel teplú krv prúdiacu do nádoby, nedokázal som sa ovládnuť... Chutila ako vynikajúce víno,“ spomína Gembitiskij. Odvtedy pomáha pri zabíjačkách.
Upírkou je aj 30-ročná Lydia Buchanová z Bristolu vo Veľkej Británii. Vzdala sa svojho zamestnania na univerzite a začala si hľadať nočnú robotu. Čiernovláska zistila, že neznesie denné svetlo a po tom, ako prvýkrát ochutnala zvieraciu krv, nemôže sa jej nasýtiť.
Krv a erotika
Fenoménom upírov sú fascinovaní aj spisovatelia a filmoví producenti. Prostredníctvom ich diel ľudia sledujú príbehy vampírov odsúdených na nekonečné bytie medzi životom a smrťou. Práve na základe romanticko-hororových filmov či kníh vo svete vznikajú rôzne spoločenstvá, ktorých prívrženci sú zanietenými vyznávačmi čiernej mágie. Mnohým z týchto ľudí dodáva upírsky životný štýl pocit bezpečia, myslia si, že ako vampírom sa im nemôže nič stať. Pre mnohých je lákadlom aj erotika, ktorá bola oddávna neoddeliteľnou súčasťou upírskych legiend. Na Balkáne sa hovorí o mŕtvych manželoch a manželkách, ktorí vstávajú z hrobov, aby si na svojich žijúcich partneroch vynútili plnenie manželských povinností. Slobodní upíri pod rúškom noci zase navštevujú mladé dievčatá.
Medzi vampírmi a ich sympatizantami je veľmi žiadané aj upírske porno. Jeho aktéri si otvárajú žily na rukách, hryzú sa do krku a vzájomne si sajú krv. Tieto praktiky nasledujú niektoré páry aj v skutočnom živote. Byť upírom je aj dobrý biznis. Jedna dobre vyvinutá newyorská striptérka zarába na tom, že pri vystúpeniach popíja vlastnú krv.
Zločinecké gangy
Nad tým, kde získať najvzácnejšiu tekutinu, si lámu hlavu všetci upíri. Ale ako to už býva, kde je dopyt, tam je aj ponuka. V Číne sa dokonca rozvíja špeciálne obchodné odvetvie - nekontrolovateľný nákup a predaj krvi. Živia sa ním ilegálni priekupníci, ktorí si vybudovali siete profesionálnych darcov. Množstvo tejto tekutiny im poskytujú aj narkomani a prostitútky. Novodobí upíri organizujú aj únosy. Svojim obetiam, ktorými sú predovšetkým deti ulice, potom odčerpávajú krv. Mnohým až dovtedy, kým nezomrú. Vampíri iného druhu sú zase v Spojených štátoch módnou záležitosťou. Vytvárajú záujmové spolky, majú vlastné obchody ponúkajúce oblečenie v štýle filmových upírov, umelé upírske zuby či literatúru venovanú krvi, jej pitiu, skladovaniu a príprave špeciálnych krvavých kokteilov. V New Yorku funguje aj Drakulov klub, ktorý vznikol v roku 1965. V súčasnosti má viac ako 3000 členov a je najväčším upírskym klubom na svete.
Horor na cintoríne
Domovinou legendárneho grófa Drakulu, „praotca“ upírov je Rumunsko a práve v tejto krajine došlo pred mesiacom k hororovej udalosti. V malej dedinke Marotinul de Sus rodina Tomovcov došla k záveru, že ich mŕtvy príbuzný Petre je vampír a saje im krv. Preto vnikli na cintorín, vykopali jeho telo a po strašidelnom rituáli ho spálili a vypili vodu s jeho popolom. „Keby sme tak neurobili, všetci by sme zomreli,“ vyhlásil švagor upíra Gheorghe Marinescu. „Keď sme otvorili rakvu, takmer sme odpadli od hrôzy. Na ústach mal čerstvú krv. Rozrezali sme mu hrudník a vybrali srdce. Stonal a skučal pri tom.“ Príbuzní od Petreho smrti trpeli nevysvetliteľnými zdravotnými problémami. Po vypití vody s popolom zomretého vraj všetky ochorenia razom zmizli. Tomovci majú teraz už iné problémy. Petreho dcéra ich za hanobenie hrobu a nebožtíka udala na polícii. Hrozia im tri roky väzenia.
Vysávači životnej energie
Pitím krvi sa preslávilo aj niekoľko zločincov a duševne chorých ľudí. Napríklad najznámejší sériový vrah Nemecka Peter Kurten, popravený v roku 1931. Jeho obeťami boli prevažne ženy a dievčatá, ktoré zahrdúsil a dobodal nožnicami. K sexuálnemu ukojeniu dospel tak, že pil krv, ktorá vytekala z rán. Viera v upírov, ktorí sajú smrteľníkom krv, je aj v našich tradíciách známa už stáročia. V slovanských povestiach sa uvádza, že ide o ducha mŕtveho človeka, ktorý počas noci saje ľuďom alebo zvieratám krv, a tak ich zabíja. Povera o upíroch súvisí s vierou našich predkov, že sa mŕtvi vracajú na tento svet medzi ľudí a že môžu na seba opäť vziať podobu hmotnej bytosti s cieľom škodiť všetkému živému.
Pravdepodobné stopy po ráznom zásahu proti upírovi sa našli aj na Slovensku. V roku 1895 v Ružomberku deti objavili lebku asi 60-ročného človeka. Niekto mu do temena zatĺkol 10-centimetrový klinec. Traduje sa, že aj čachtická pani Alžbeta Báthoryová, ktorá sa preslávila tým, že sa kúpala v krvi panien, bola upírkou.
Komentáre
Prehľad komentárov
preco by mali existovat?, kde su dokazy? takymito otazkami sa ohradzuju ludia co proste nechcu uverit ze upiri mozu existovat neviem ako vyzeraju neviem ci ziju vecne ani neviem ci su vobec silnejsi ako ludia alebo ako ich zabit mam len 13 tak prosim ma nehodnutte ako nejakeho experta
takze kde su dokazy?: su baje a myty po CELOM svete india , cina , amerika , afrika , dokonca je to aj na slovensku (nelapsi) , polsko (upier) , taliansko (stregoni benefici) podla mna je nemozne aby bola len nahoda ze v tychto veciach sa zhoduju VSETKY myty: su velmi silny a rychly , maju rychle reflexy a myslenie a ziju velmi dlho , niektore sa zhoduju v tom ze cez den musia byt v rakve alebo ze slnko ich zabije mozno neviem mozno to raz budeme vediet ze je to nadprirodzene takze to nemoze existovat??? moze nikde niesu dokazy ze neexistuju zatial co su stvky baji v ktorych sa nachadzaju upiri kdo suhlasi alebo mi chce povedat svoj nazor na upirov nech mi napise na pokec: skorpion12345
pre slečnu neznáma a domina bla bla
(mišulik, 22. 4. 2011 20:17)
v prvom rade slečna neznáma ma mrzí že som ti jaksi dlho neodpísala..život je pes..:D musím sa nazad dostať do debaty lebo asi som z nej trošičku vypadla.No myslím, že sa zhodneme na tom, že máme cca podobné názory?
Milá domina s menom ktoré sa mi vobec nechce písať akože ty más aspoň 13 rokov??..podľa mňa si jeden pypatlaný pubertiak ktorý si myslí že jaký je čávo tým že každé jeho slovo je nadávka je mi ťa ľuto..ale všetci sme si asi tým prešli!!..ty tu trepkáš troska somarín!! aká bohyňa čoo??my tu tvoju bohynu neriešime...a každý má vlastného boha ak si to svoja hlávkaešte nevšimla možno si totálne vypatlaný fanatik do niejakého neviem akého náboženstva....keď už chceš napísať somarinu tak ju prosím píš bez tých nádherních slovíčok...ponižuješ sa tým..!! ďalej ty vobec vieš kto to boli padlí aniely...teda kto s=u padlí anieli..?? a to že riešime históriu to je preto lebo to má s upírmi niečo spoločné a myslím že si chceme podeliť o svoje vedomosti ato čo vieme dozvedieť sa nový názor!! ty si kto že nás mozeš urážať..??..teda ak to neurá ostatných trak mňa áno pretože kvoli tomu čo viem nemusím zapínať wikipedia ale jednoducho použiť rozum dať si do kopy uvyslosti a zalistovať v hlave čo som sa učila...prečítať niejakú poučnú knihy...ježš už dlho ma nikto nevytočil tak ako ty!!..je mi ťa veľmi ľúto...neviem či si chcela ako ohúriť alebo čo...no...prosto wá nerva z trapky
P.S.: slečna neznáma ja som si minule riadnu vec kukla a prečítala ja ti ju potom nápišem dále len tento koment je už asi aj tak veľmi dlhý,ako tá vec bola o upíroch fascinujúcw:D
ach nechapete to cele
(Domina Zofie Ashskhen, 14. 4. 2011 21:02)neriešim teraz kto čo pisal odpišem tak všeobecne. trepete tu jednu na druhu pičovina to je že aztekovia a mayovia boli prvy upiri lasky moje vieto čo boli prvý upiri?? PADLí ANJELI a preto lebo oni boli ako prve bytosti na zemi oni si vybrali tuto podobu a aj to je piovina ze diabla brali len ako zlo a nic viac len to co nicilo urodu aby ste boli v obraze ten mor a urodu dojebal boh z hnevu na ludi a diabol dal tymto padlim anjelom taku podobu aku chceli.a vsetky bytosti su luciferove deti pretoze on sa ich ujal viete takze mi tu netrepte kokotiny a boha sa zastavat nemusite pretoze ten vyjebanec chce vyhubit vsetko na zemi ale neviem ci ste poculi o tomto je na zemi jedna bohyna v tele vola sa Ashskhen a tato ma velke poslanie a nanej zalezi ci všetci vykapu alebo nie .....a inak detail je ze ziaden clovek co sa stane upirom nieje pravy upir pretoze pravy upiri su len ty paldi anjeli a ty vytvoreny su nieco ako sprava výrus ktorim chcu rozsirit strach ze pridu ty pravy :D ina vec co... robite sa tu na mudrich zato ze ste si precitali par clankov z vikipedii alebo znejakych poučnych stranok vsetko je t picovina . ak mi chcete nato povedat niekto svoj nazor alebo nieco tak mi napiste na pokeci na nick Baby26 .......budem rada ak aspon jeden obycajny clovek bude vediet realitu a nie fami
odpoveď pre nepodstatné
(neznáma, 12. 4. 2011 17:25)
čo sa týka stredovekej inkvizície - bol to zdĺhavý proces kým niekoho uznali za vinného. Na to bol potrebný súd zostavený z cirkevných hodnostárov. Ako náad to bolo dobré. No potom sa do toho pritrepali politické zámery a čistý úmysel cirkvi bol v prdeli. Viď španielska inkvizícia - bola to najkrutejšia inkvizícia v dejinách. A kto to zneužíval? Idioti, ktorí za to nakoniec pykali a boli odsúdení. Ale oni si len potrebovali nahrabať peniaze a udržať moc. Napoleon ju potom zrušil, no po jeho páde sa znova obnovila a bola využívaná na odstraňovanie politických protivníkov a často ju hlúpi ľudia zneužívali. V skutočnosti bolo inkvizíciou popravených menej ľudí. Možno porovnateľne ako po veľkej francúzskej revolúcii po roku 1789. Jakobíni a Robespiere .... takže asi tak ... a na slovensku bolo popravených, upálených či podobne len mizivý počet. Tak sa netvárte všetci na svete, že koľko miliard ľudí tam vyvraždili. Sa pozrite na Hitlera, Akciu T4, či na gulagy.
A súhlasím s názorom, že komu TV tlačí na mozog a nevie to zvládať, nech ju vypne. Lebo deti čo nemajú nai 13 o tom vedia fakt prd. Sorry za výraz.
Uhoľ pohladu
(Nepodstatné, 10. 4. 2011 12:41)
( Vopred sa ospravedlˇnujem za možné gramatycké chyby)
Ja myslím že upíri exsistujú pátram po internete ale aj vonku osobne. Upozorňujem že niesom žiadny šialenec toho typu vydel som twiling a zbláznil som sa ( samozrejme týmto nechcem nikoho uraziť len dodávam že to myslím seriózne a nie ako zaslepený fanatyk.). Prečo upíri nevijdu na svetlo ( metafora) a neukážu sa nám? Odpoveď je jednoduchá. Pretože ľudia už od počiatkov ničili všetko čomu nerozumeli tým pádom sa toho báli a ak mal niekto niečo čo oni nemali znenávideli ho. Ak mi neveríte pozrite do mynulosti vlastne nemusíte pátrať je to stredovek Hon na čarodejnice ( to je sammozrejme spojené s cirkvou ale do toho nechcem rýpať nech každí verí čomu chce) stačilo aby sa dve susedky pohádali niekomu jedna z nich povedale že tá druhá je čarodejnica a už stavali hranicu ale bo zhadzovali zo skali alebo ste si spreavili bylinkový čaj a dopadli ste rovnako. Preto som toho názoru že tý ktorím TV tlačí na mozok nech ho vypnú a idú von. A my čo chceme niečo zmeniť niečo pre upírov urobme. Nemusíte sa zamýšlať ja vám poviem že mizivé 2% zvás sú toho schopné ale bojíte sa toho čo o vás povedia ľudia. Ale to je ich uhoľ pohladu nie váš. A kebi bola pravda to stov krvou prosím moja je pripravená stačí povedať. No je tu problém s fixáciou na upíriu povahu:
Je to hrozná krvilačná obluda v ľudskom tele alebo sú to mierumilovný pacifisti ktorí nechcú nikomu nič urobiť. Takže sú všetci buď dobrí alebo zlí. Ale čo je dobro a čo zlo. To je uhoľ pohladu. Ale neháďzme ich do jedného vreca ani ludia niesú rovnaký a už vôbec nie dokonalí. Takže aký je váš uhol pohladu ak niaky upír toto číta nech mi odpovie čo chce žiť celí život v strachu alebo ho raz prekonať a vy ostatný sa zamislite. Ak má niekto rovnaký pohľad na vec prosím nech ho podporí.
pre mišulik
(neznáma, 3. 3. 2011 20:08)podla mna je viera v upírov celkom normálna....ľudia veria v mnohé kraviny ... ke´d si niekto myslí, že je upír, je to jeho problém... ale najblbšie je, keď 12 ročné decko začne vypisovať že je upír, nevie ani poriane písať, ani o nich nič viac ako z filmov .... to je trošku trápne...a keď sa niekto vydáva za upíra, ty sa s ním skontaktuješ a on zrazu zahapkva na svojich vlastných teóriach ...ale o tom, vedieť presviedčať je všetko ...celá filozofia stojí na fakte, že ak sa vieš obhájiť, ak vieš argumentovať a ak sú tvoje argumenty lepšie ako argumenty iných a nenecháš sa spochybniť, tak až vtedy je tvoja pravda pravdou a tvoja viera vierou ...až vtedy si môžeš povedať - stojím si za svojím názorom ...ale na to treba vek, vedomosti a samozrejme schopnosť sa vyjadrovať.... ja som sa tiež nikdy nestretla s priamym dôkazom o ich existencii, vrámci štúdie som sa spoznala niektorými ľuďmi čo sa za nich vydávali, ale ani jeden ma cez internet nepresvedčil aby som čo i len trošku verila jeho slovám, nie ešte aby som ho pokladala za upíra.... väčšinou sa z nich naozaj vykľuli deti zo základných škôl, ktoré poznali len filmy a nič iné ... jednoducho nepopieram ich existenciu, skôr si myslím, že je to možné, ale zase nepotvrdzujem ich reálne bytie. Je to veľmi obsiahla a rozsiahla téma, ktorou sa zaoberá miliarda ľudí. No nikto nikdy nepotvrdil ich existenciu skutočným dôkazom ...sú len historické poznatky o nich, len reči ľudí a tak ďalej.... báje legendy a mýty.... ale viera v nich je súčasťou všetkého okolo nás.... v každej krajine sa niekedy v histórii objavili zmienky o nich ... pár krát som dokonca počula o vykradnutí krvnej banky, ale nie je to jediná možnosť ...vždy sa dá všetko vysvetliť inak ....A koperníka som nemala veľmi rada....Skôr Galileo galilei .... :D ...... ale mám rada témy o upíroch ... no v mojom okolí sa nikto k tejto téme nevyjadruje a nik sa o nich nezaujíma ... ale z mojich kamarátov zase nie je nik taký fanatik ani do histórie ako ja...:D ....ale mám rada témy o nadprirodzených stvoreniach ...je to zaujímavé ... a bádanie po pravde je veľmi poučné ....
pre neznáme
(mišulik, 2. 3. 2011 20:39)zlaté..:) ja netvrdím že mor bol hlavným dôvodom pre vieru v upírov,a le vtedy sa najviac rozšírili názory na nich po Európe. Upírom prirovnať k Emu to bolo husté. hm...áno pretože milióny ľudí to neznáša ďalšie milióny ilujú...hm miliony veria a miliony nie..!NEmyslím si, že upíry sú nereálne ale pre mňa je logicky vysvetlitejnejšie viera v duchov... prechod cez stenu vďaka atómom ktoré sa dokážu prepliesť medzi atómy inéhu druhu a tak. O upírov sa zaujímam ale posadnutá nimi nie som..ani nič také...pretože som žiadneho nevidelanestretla nezabila aneviem čo ešte....a kvoli tomu mám otvorených veľa zadných a bočných dvier, aby som bola pri vyhlásení za blázna vyšla s menšou ujmov na zdravý. Aj nespočentne veľa zdravých ľudí sa vydáva za upírov. Zarito tomu veria veria tomu až tak že presvedčili samich seba o sovjej pravde. neznášajú svetlo, hryzú svohích priateľov a tak dále a tak dále. Velikánsku úlohu nie len dnes ale aj v minulosti hrala psychika...koľko ľudí je ochotných zomrieť za svoju pravdu..??....Ber to ako upálenie Kopernika. on bol presvedčenýo svojej pravd ea verejne ju priznal....síce sa jeho pravda o niekoľko veľa rokov potvrdila ale ide tam o to že keby nemal pravdu sám seba niečím totálne presvedčil, aj keď to bolo vedecky podložený. No koľko ľudí dokáže samých seb apresvedčiť že sú čím nie sú a bojovať otvorene za to..??...len za to e poďla nich majú vedecky bledšiu tvár a cvačšie tesáky..??..ľudský rozum je krásny vec...!...A čo ak mnoho z týchto ľudí su fakt upírmy..??..to je otázky tyúpu byť či nebyť pre mňa...rozprávať sa z takými ľuďmi a nájsť pravdu...
pre mišulik
(neznáma, 2. 3. 2011 15:56)
samozrejme, ale mor nebol hlavným dôvodom pre vieru v upírov... verili v nich mnohí ľudia už predtým ...a viera v nich sa vyskytovala v každej krajine.... veď aj v lepanovciach pri bratislave robila výskumi archeologička, nespomeniem si na meno, ale našlo sa mnoho hrobov prestrelených šípmi, mŕtvoly v rybárskej sieti, násilne oddelené hlavy od tiel a pochované samostatne...ale Mária Terézia potom verejne vystúpila proti nevhodnému násilnému rušeniu ostatkov ľudí. spaľovali ich a tým znehodnocovali dôkazy, ak by aj naozaj šlo o upíra a bolo by to dokázateľné, úplne tú možnosť vylúčili. A vampirizmus nebol rozšírený kvôli moru. Čierna smrť sa pokladala aj za boží trest, alebo prekliatie, alebo iné pohromy a dával sa jej nadprirodzený pátos. No vieru v upírov tým nijak výnimočne v európe nerozširovali. Pokial viem, lykantropizmus sa šíril ako davová psychóza najmä vo francúzsku, potom ako sa objavili dva prípady. Muž sa priznal, že zabíjal, tvrdil, že má schopnosť premeniť sa na vlkolaka a že svojím deťom odtrhol hlavy a detailne popisoval ako ich zabil spolu so svojou manželkou a ako sa kŕmil ich mäsom. Dá sa to prirovnať k štýlu emo, alebo inému. Tiež sa šíri rýchlo. Je to ako nadšenie pre vec. a s upírmi to nebolo veľmi odlišné... davová psychóza dokáže človeka strhnúť. je to ako ideológia, v ktorej vidíš istú zmenu života k lepšiemu.
Často sa hovorí, že prvým upírom bola Lilith, nočný démon, vraj prvá žena adama. No za prvého za považuje aj Kain, ktorý zabil svojho brata zo žiarlivosti a preto bol odsúdený na utiahnutý život v samote a bez iných ľudí, na veky zatratený. Ale jednoznačne cirkev ovplyvňovala dejiny kultúr a umenia, tiež viery v nadprirodzeno, takže cirkevné dejiny sa nemôžu len tak vylúčiť ... čo sa týka diabla, jeho vyobrazenia sa líšia ako aj to, ako ho chápu rôzne kultúry v rôznych obdobiach.
Čo sa týka mňa, ja milujem históriu a rada čítam. Ale mám obrovskú fantáziu a milujem filozofiu. Takže som sa zaujímala o upírov, mágiu, temnotu, evolučnú teóriu, hmotu a antihmotu, elfov, vieru v bohov, kulturológiu, vývin ideológii, tootalitné režimi, filozofiu a históriu už od malička.... a keď ťa strhne jedno, v pádaní po poznaní musíš ísť stále ďalej, to ťa vedie k iným teóriam, ku konfrontácii myšlienok, k pátraniu po nových veciach...a postupne sa staneš milovníkom nadprirodzena a faktov zároveň. Je to také silné, nemáš šancu odolávať. Ja stále pátram po odpovediach na mnohé otázky. Nezavrhujem teóriu, že niekde upíri existujú. Nepopieram to, veď svet je plný prekvapení. A plný nevysvetliteľných javov. Fakty ako história miluje, no nie som zarytá faktogtrafka, ktorá nie je otvorená novým veciam a názorom. Mám svoje názory, stojím si za nimi. Jednoducho by som bola rada, keby upíri existovali, ale beriem ich nie ako miliónpercentnú realitu, ale ako súčasť histórie a kultúry iných krajín tak ako našej. Kulturológia, symbolika a história sa doplňujú. Veda a filozofia, náboženstvá...toto všetko je jeden kolobeh informácií, ktoré sa dopĺňajú, vylučujú, ale v podstate majú niečo dokopy.... Takže či v nich verím? Áno aj nie ...
pre neznáma
(mišulik, 28. 2. 2011 20:51)
najprv ravengirl666 veľké vďaka
boha nechcem riešiť preto lebo nepatrím medzi kresťanou a tak a na boha mám svojský názor. Indiáni s počiatku verili, že človek je najprv zviera a potom sa znovuzrodí? ako človrek a ponechá si niektoré vlastnosti zvieraťa. to s portrétom diabla ako s rohami som nevidela v kostole ale tuším v niejakej knihe o starovekých náboženstvách, kde nebrali diabla ako antikrista, lebo kresťanstvo tam nerozoberali, ale brali ho tam ako zlo ktoré ničí životy alebo niečo také! neskôr som čitala njiečo v tom zmysle že vlastne samostný diabol sa dohodol s bohom ale nie kresťanským, alebo inak dobro so zlom sa dohodlo a večnom zatratení teraz som zabudla jeho meno no proto akože prvého upíra, pretože boh a diabol alebo inak dobro a zlo sa zhodlo jedine na veci utvorenia prvého upíra pretože nikto z nich si ho nechcel vziať k sebe a teda za trest mal dostať večný život, necítiť ľudské pocity leda niečo ako lásky a tak mal to byť trest večne cítiť hlad a tak...ale ja tomuto mocky neverím ak upíry sú tak sa skôr priklánim k teórii vývinu teda niejakej bočnej cesty vp výviji človeka a tá bočná cesta sa samovyvíjala ďalej až vznikli upíra a lycani_na kt. mám tiež svojský názor. Tak ako samotný ,,diabol,, tak aj vlčí démon dokáže posadnúť človeka a človek sa začne správať ako zviera vlk...teda toto som pozerala na reality zone inak si o lycanoch myslím svoje. V Európe boli upírske báje povesti alebo čo ja viem najrozšírenejšie, pretože tam bol najrozšírenejší mor. Našlu sa tu najviac krobov so známkami protiupírskych opatrení, ako napríklad doškriabaná truhla a tak, čo však vo vačšine bolo preto, pretože ľudí pochovávali omylom za živa lebo upadli do klinickej alebo čo ja viem akej smrti, aj kvôli tomu sa dnes ľudia pochovávajú až na tretí deň po ich smrti. Mám na teba jednu velikánsku otázke a to že prečo a ako dlho dlho sa zaujímaš o vampírov, či v nich úplne že veríš a tak..strašidelne ma to zaujíma...vďaka
pre mišulik
(neznáma, 26. 2. 2011 21:09)
:D si dobrá :D je to tak ...upíri sa vyskytovali v mnohých kultúrach a už dávno ...no U sumerov a aztékov to bolo trochu inak asi ako vlkolaci u idniánov či rumunov..... tí verili, že človek môže splynúť s prírodou až tak veľmi, že sa dokáže premeniť na zviera, teda indiáni verili, že je to vlastnou vôľou .... a v Európe sa to vyvíjalo úplne inak ... boli pre nich len démonmi ... no v Rumunsku ich napríklad dlho uctievali - vlkov .... no a upíri ...nevravím že je to vykúpenie...samozrejme,že je to klatba...prekliatie, temné, ktoré ťa núti žiť v tme a tieňoch, zabíjať a živiť sa krvou .... nie je to pekné ....
a v Európe sa o nich tuším hovorilo už pred morom .....
čo sa týka diabla... vždy to bolo zlo ...zlo, ktoré kazilo ľudské šťastie a snažilo sa ľudí zničiť, alebo dostať do zla. Nie vždy to bolo len démonizovanie.... a portrét diabla so zubami a rohami? cirkev ho tuším chcela zobraziť tak ohavne a strašidelne, aby sa ho ľudia báli. Takže to nie je jeho podoba....biblia hovorí, že diabol bol pred stvorením sveta anjel, no ke´d Boh stvoril zem a chcel poslať syna aby zomrel za hriechy ľudí, vtedy sa diabol - Lucifer - najkrajší a najinteligentnejší z anjelov rozhodol Bohu protirečiť a spolu s tretinou anjelov sa odvrátil od Boha.... viem že boha nechceš riešiť, ale toto je iný pohľad na diabla.... samozrejme aj v antickom grécku a ríme ....čo sa týka čísla 666 v rímskych je to DCLXVI teda všetky ich číslice od najväčšej okrem M, po najmenšie...a poznali ho ako číslo šelmy...až pri vzniku jánovej Apokalypsy kde hovorí o Diablovi ako o šelme, sa prisúdilo toto číslo jemu ... väčšina legiend a báji sa tvorila a menila plynutím času .. kresťanstvo je jedným z hlavných faktorov, ktoré tieto zmeny ovplyvňovali ..... a rovnako tak aj miesto, čas, viera, kultúra..... nedá sa povedať, čo z toho je pravdivé .... lykani a upíri sa vyskytovali vždy, no nie v takej podobe v akej dnes....
ore slečnu nezmámu a domina blabla...
(mišulik, 25. 2. 2011 21:58)
slečinka dominika ty si myslíš, že ľudia čo navševujú tito stránky sú úplne vymetený blbci..??.-.tak prečo sem chodíš ty..??....a si myslíš že sme sprostý..??..myslím si, že aj 13 ročné decko vie čo je nosferatu lycanon a rodny tak nás prosím ťa uzlatíčku nepoučuj!!
a pre slečnu neznámu...
múdre dievčatko, ale zlatíčko ja som nenapísala že twilight neviem čo ja som totiž ten filmík anu duffy ani nič nevidela..teda ak ti mám povedať pravdu tak z duffy som videla veľmi dávno dva alebo tri diely...
boh a diabol..??...slovo diabol a boh neber dostovne v niektorých kultúrach nebol diabolako taký...bolo to niečo čo im napriklad kazilo úrodu alebo posielalo mor...a áno za diabla sa považovali aj upíry..niektoré staré zobrazenie diabla sú z rohmi a špicatými zúbkami. Mágia funguje ja viem..ale nie je dobré sa s ňou zahrávať..o woodu by som ti tu mohla napísať troj stranovú slohovú prácu takže tak...
stať sa upírom mala byť kliadba na život zatratenia život bez smrti...žiadne vykúpenia žiadne cesta za spásom..no do nebíčka...a tak ale páči sa mi tvoja inteligencia....a znaloti..to je pekné. Ja nepopieram existenciu duchov to bysom si nedovoli..ale o boha nechajme bohom dobre..??..na neho má každý človek..hm...vlastný názor...a to o vívoji ešte nič také som nečíla ale páči sa mi tá myšlienka fakt alebo čo..teda ak samozrejme niečo ako upír je..!prvý upíry pboli majovia aztékovia a prvá zmienka o upíroch je pred 5.tisícročím u Sumerov, ktorý poznali príšeru menom Ekimu..alebo niečo také...a táto veta asi nieje správne sformulovaná tak dúfam, že chápeš...
U rusov a....tak dále msa objavili... ďalšie zmienhky o upíroch pochádzajú z kočovníckych kmeňov...v Európe sa o upíroch začalo hovoriť ke%d vyčínal mor...nemám pravdu..?
realita
(Domina Zofie Ashskhen, 24. 2. 2011 8:34)
Ach s vami to ide zo všetkými dole vodou .nikto z vás tu nieje normálny tak prečo komentujete tých čo sa hrajú na upírov .Ale aj tak je to detinské čo tu píšete preboha však sa uvedomte prečo by upír nemohol chodiť na pokec facebook a na takéto stránky pomocou týchto stránok sa dozvedajú o tom že či ľudia veria alebo už prestali veriť.
1. ľudia ktorí si myslia osebe že sú upíri sú chorý na rozum to je pravda
2.to neznamená že neexistujú upíri hh to je ako keby ste povedali že neexistujú slováci.
3.na slovensku sú upíri ale asi tu je viacej lycanov pardon vám to treba vysvetliť do detailov (vlkolaci)
4.upíri z kruhmi pod očami existujú ale to sa už viac blíži k nosferatu nebudem vám to vysvetľovať čo to je zistite si.
5.upír hneď po premene nemá schopnosti a ani zmysli :D to ma fakt rozosmialo keď par ľudí písalo že oni sú zdatný a tak ďalej hmm sprostosti
pre mišulik ... ??????????????
(neznáma, 22. 2. 2011 22:13)
len aby bolo jasné ...fil twilight je blbosť...upíri určite nesvietia.... a čo sa týka histórie a cirkvi ....je jasné, že cirkev bola prvá, ktorá sa verejne postavila proti mágii a pohanstvu, mnohobožstvu a temným bytostiam..... ale existenciu upírov a vieru v nich sa nesnažili potlačiť len cirkevní hodnostári, ale aj svetský panovníci ....Mária Terézia, francúzsky a španielsky králi..... nech si o upíroch myslí kto chce čo chce, nikdy nmôžete s istotou povedať, že nejestvujú. Je to to isté ako mágia. Nikdy nemôžete povedať, že neexistuje, pretože kúzla sú. Existujú duchovia a diabol. A nikto nemôže popierať ich existenciu...ani cirkev to nepopiera....cirkev v to verí tak ako verí v boha, ale Boh je niečo, čo je nadovšetko....
Mágia funguje.... a taktisto woodoo .... a duchovia? existujú .... a Diabol? samozrejme že áno.... ak niekto neverí, je hlupák.... a démoni? ...tak ako je hmota a antihmota, tak je aj dobro a zlo, Boh a Diabol, anjeli a démoni. A upíri sú démonmi, pretože nie sú živý, ani mŕtvi, sú zlom a temnotou. Takže ja len toľko....
a k tým mŕtvym upírom a vlasom a zubom.... Pôvodné legendy o upíroch pochádzajúce z Ruska a Grónska hovoria, že upíri sa na deň zatvárali do hrobky a tam spali - akoby mŕtvi. Ale samozrejme ako mŕtvi nevyzerajú.... legendy a príbehy o nich sa postupom storočí menili .... či už to bolo sťahovaním národov, miešaním kultúr, avarskými a tureckými nájazdami, cigánskym putovaním a vývojom doby, mágie, ezoteriky a iných kultov. Mnohý z odborníkov na tieto veci sa domnievajú, že ak by upíri existovali, mohli by sa vyvíjať, tak ako človek počas evolúcie.... Je teda možné, že sa nemenili len báje a legendy, ale aj upíri samotní.... a nejde o dôkazy a fakty.... ide o vieru a fantáziu...ale fantázia je nič, lebo môže všetko pokašlať tak ako twilight..... ak ste sledovali Buffy, premožiteľku upírov, Upírske denníky alebo seriál Angel .... vidíte to sami .... filmový priemysel ide po peniazoch ... ale upíri nie sú len o filmoch a blbostiach ..............
ide o to, že veriť si môže kto chce v čo chce..... a historické fakty sa vždy stávajú predmetom záujmu odbordnej literatúry ..... ide o to, čomu veriť chcete . . .
nemyslim si
(saska, 19. 2. 2011 19:59)mozno je pravda ze upiri existuju......ale ako by zili????ved sa pise rok 2011......keby nasli niekoho s uhryznutim ake vraj zanechavaju upiri bolo by to v spravach alebo novinach....proste....verim tomu ale skuste sa nad tym zamysliet-co ak to pravda nie je.....co ak si to niekde ludia iba vymysleli a teraz to putuje dalej a vela ludi tomu veri...ale pravda to byt nemusi.....twilight je len obycajny film nic viac.....ked si niekto ten film pozrie nemal by hned verit tomu ze kazdy clovek s bledou pletou je upir.....nehovorim ze to mozne nie je ale je to malo pravdepodobne...takze ja by som radsej pockala kym sa nenajdu nejake obete a poriadne fakty ktorym sa da verit.....pretoze to ze v nejakej sou niekto len tak o sebepivie ze je upir....to pravda byt nemusi......a na to by sme nemali zabudnut nikdy
pre neznáma a domca
(mišulik, 19. 2. 2011 11:40)
zlatíčko ľudia nemusia vidieť twilight na to bay verili že niečo také ako upír existujú. Myslím si, že teba nadchla myšlienka na niečo ako upírov až po tom čo si videla twilight a platonicky si sa buchla do eduarda či ako sa volá. Tvoja predstava upíra vyplíva z tvojich tajných snov že čo ak nekde niejaký ako eduard a ja neviem čo....ak upíry naozaj s´tak nemyslím, že budú túžiť poi láske k ľudskej osobe....kto vie..možno upíry ani len necítia tie ľudské pocity....a mojú sa tým pádom aj o niečo lepšie.
čvo sa týka história...vieš niektorý ľudia si všetko historické môžu vysvetliť chorobami a posadnutosťou...cirkev si bosorky a upírom upravovala poďľa vlastných predstáv. Vlastne diabolské bytosti urobila z ľudí ktorý sa im nechceli podriadiť. A nikto nikdy nebude vedieť, či cirkev nechránila tajuplné bytosti na tejto zemi, pretože tie jej mohli nenormálne pomocť. ale aj históriu treba brať z rezervou a nezabúdať, že pre nich bol obyčajný blesk boží znak. ďalšie vec...si myslím, že keď upír zomrie určite mu nebudú trčať rezáky z pusinky...celý život chcú byť nenápadny a na konci sa odhalia..??...Somarina.Z toho vyplíva, že(podľa mňa) žiadny človek nenašiel mŕtveho upíra! Myslím, že ak upírí sú neboja sa odhalenie samotného...šak mohli by vyhubiť ľudskú rasu...ale ja neviem potlačenia...a čo ja viem čoho...Veď keby každý človek až fanaticky veril že upíri sú, človek by si určite našiel niečo čo proti nim funguje upíry by prišli o svoju potravu nie..??...a takto verí v upírom len pár neviek koľko bláznivých ľudí.ak..dôležité je to slovko ak upíri sú to posledné čo by chceli je priamy dôkaz ich existencie...
:D :D
(Domca, 13. 2. 2011 20:33)Dobre podla mňa na tom je kus pravdy takze ano myslím si ze upíry existujú aj história to dokazuje....Niekto verí niekto nie ale už len tá myšlienka že som "upír" je vzrušujúca kto videl Twilight pochopí... ja som vždy verila na tieto "prízraky" :D ako aj na duchov no niekedy aj na vldkodlakov stačí si pozrieť stánky na webe a je to jasné.Niekomu ale môže s tých prízrakov aj šibať ....no ja k ním rozhodne nepatrím priznávam vidieť takého ducha asi by som sa išla liečiť.. :D ale tý čo veria somnou sú bláznivý ako ja ale aspoň máme predstavivosť čo nemusia mať všetci ....
pre mišulik
(neznáma, 13. 2. 2011 13:21)ja s tebou súhlasím....a lubo159 ti nič nedokáže, pretože všetky historické fakty sú len história,alebo pre niekoho rozprávky, no a telesné pozostatky z nijakého skutočného upíra,ak ním aj bol, nie sú, pretože ľudský strach a hlúposť donútil každého človeka, aby takéto ostatky spálil. Až Mária Terézia zakázala hanobenie tiel vo viere vo vampirizmus po ošiali, ktorý bol spôsobený v roku 1725 .... takže sa to ťažko nájde... ale skôr sa nájdu dôkazy o existencii, ako popieranie ich existencie :D
pre lubo159
(mišulik, 11. 2. 2011 19:00)tak..ja len nechápem, prečo chodíš na takéto stránky, keď tvoja fantáyia nedokáže pripustiť že by upíri čo i len mohli byť...!Možno naozah nie sú..ale nechaj tých ľudí, čo si myslia, že sú upírmi byť tak ako sú. Možno sú naoyaj..a možno majú nádhernú fantáziu. koľko ľudí na svete si myslí že sú..ja neviem harry potterovci..a sú šťastný...tak bz si ich mohol nechať tak! Každý človek má vlastnú fantáyiu a použije ju najlepšie ako vie. Pokial tý ľudia svojou fantáziu nikomu neubližijú tak na to majú právo...ani by si neveril aký dokážu byť ľudia s takou fantáziou v pohode..myslím, že sa nepotrebujú dať liečiť..lebo potom by sa mal dat liečiť každý človiečik na tejto yemi...pretože v každej malej dušičke sa skrýva kúsok fantázie korá si myslí a predstavuje kadejaké somarinky...a k tým upírom..dokáž mi na 1OO% že nie sú a neboli...a ja sama zaklopem psychiarovi na dvierka..!!
??...
(mišulik, 6. 2. 2011 21:53)
prvá vec: stránka je úplne super.
môj vlastný náyor je asi taký, že upíri pravdepodobne sú, alebo aspoň boli. dokazuje to celá história. osobne som nikoho takého nestretla. možno fakt ani nie sú, teda mňa yatial nkto nekusol do ktvi jedine tak zo žartu alebo lásky:Dupírom bz bolo skvelé byť, ale čo s tým vačšním životom..??..každý máme svoje problémz a verte alevbo nie ja ich mám nespočetne veľa a niekedz bz som bola viac ako šťastná necítiť smútok a bolesť..ale realita je ína som obyčajný človek a asi to tak malo byť. Podľa mňa sa každý národí tak..ako má zostať..nesnažte sa bzť na silu niekým iným. Ak upíry sú a vy sa máte stat jedným z nich tak sa to stane...akože neverím n osud..len na niečo čo má človek dosiahnuť...ja si viem, že mám nadprirodyené schopnosti...ignorujem a vzdávam sa ich. pretože za kátkz čas sa mi stalo plno škareých vecí. a ja odmietam žiť v nepeknom očakávaní že čo je za rohom.je to taký strach. kt.pociťuje každý.a ak niejaký upíri naozaj sú..tak hádam niejakého stretnem..z veľkej diaľky..:D
P.s.: človek bz si mal uvedomiť čo všetko vie dokáyať sám...a verte či nie adrenalín robí veľmi veľa....vtedz dokáže aj obzčajný človek podvihnúť nbákladné auto..a to je fakt..al tak či tak verím že sú..a to už dávno nemám 13. mimochodom v živote som nhevidela twilight lebo neynášam patisona a je to domzslená rozprávka pre nesebavedomých ľudí abz si mysleli, že aj oni dokážu viac..noo môj názor!! keď budem na smrteľnej posteli bodaj by mi zobral život upír...thanks.
mimochodom som narodená na dušičkz o jedenáctej a toľko jednotiek po kope..:D
...
(Neznáma, 29. 1. 2011 10:58)
keby upíri nejestvovali, myslíte si, že by boli o nich toľké príbehy? možno áno...možno nie.... ale oni nie sú hlúpi.... filmy a rozprávky o nich - ved prečo nie? možno si ľudia budú myslieť, že je to len fantázia, nie realita. Tak prečo im nedať to čo chcú? informácie o našej existencii, aby sme boli krytí rozprávkami....
možno si to povedali aj takto ...Audácia necessaria est..... Nikdy neviete čo sa z toho vykľuje.......
podla mna existuju
(scorpion, 23. 4. 2011 16:08)